Timpurile actuale impun ca un brand, care își dorește să cunoască succesul la cele mai înalte cote ale sale, să aibă o prezență extrem de bine conturată și constantă în mediul online. Acest lucru se justifică prin simplul fapt că marea majoritate a publicurilor se află în online și este greu de ajuns la ele utilizând media sau publicitatea tradiționale. Astfel că, soluția optimă în vederea angajării acestor categorii de public în activitatea brandului care îi este destinată rămâne implementarea unei strategii de digital marketing care să dirijeze în mod optim și eficient interacțiunile pe aceste canale de comunicare.
Ce butoane poți apăsa prin intermediul marketingului digital?
Tendințele de cumpărare se schimbă frecvent, la fel și stimulii care produc adoptarea acestor comportamente. În vederea coordonării publicului în direcția dorită, și anume achiziționarea produselor sau serviciilor pe care brandul le propune, este necesar să cunoaștem și să folosim în favoarea noastră tocmai acele elemente care pot convinge sau pot determina achiziția. Astfel că, prin marketing digital se pot atinge niște puncte pe care în canelele distincte de această sferă publicitarii le-ar atinge foarte greu sau spre deloc în cazul anumitor categorii de public.
- Poți nișa mult mai bine publicul căruia îi este afișat conținutul publicitar, ceea ce culminează cu faptul că nu vei mai plăti pentru ca acesta să ajungă la persoane neinteresate sau care nu fac parte din publicul țintă.
- Ai posibilitatea de a-l implica în mod direct pe cel care vizionează, implementând sondaje, jocuri interactive, anunțuri cu realitate augmentată, etc.
- Ai garanția că ceea ce distribui pe aceste canale este pe cât se poate de relevant, datorită platformelor inteligente care îl gestionează. În plus, conținutul video de scurtă durată are o rată mult mai mare de putere de convingere decât orice altă formă de conținut. Este demonstrat faptul că persoanele care sunt predispuse la a vedea reclame online, manifestă un grad mai mare de atractivitate și interes pentru reclamele video decât pentru cele scrise sau sub altă formă.
- Relațiile cu clienții sunt cu mult eficientizate datorită utilizării de chatbots care sunt disponibili în permanență și oferă răspunsuri imediate.
- Poți fi prezent pe multiple platforme fără să obosești publicul.
- Scapi de notorietatea negativă pe care a căpătat-o publicitatea tradițională în ultimii ani prin simplul fapt că publicitatea dublată de digital marketing nu mai este intruzivă. Altfel spus, conținutul comercial apare în fața publicului doar în momente propice, în care este dispus să caute informații suplimentare, tocmai prin simplul fapt că el este cel care inițiază procesul de căutare a brandului și nu invers. Așadar, marketingul digital oferă posibilitatea de a aduce brandul în fața consumatorului atunci când cel din urmă are nevoie să îl găsească.